המדריך המלא להחלפת מצבר לרכב

המדריך המלא להחלפת מצבר לרכב

המדריך המלא להחלפת מצבר לרכב

נכנסתם אל האוטו בכדי להתחיל את היום, ניסיתם להניע וכלום לא קורה? סביר להניח שישר תסיקו ש "הלך המצבר" ובמרבית מהמקרים זה באמת יהיה תגלית נכונה. לעיתים, ניתן להניע את הרכב באמצעות כבלים אך במידה והמצבר סיים את אורך חייו, גם התנעה בכבלים לא תעזור והגיע זמנכם לבצע החלפת מצבר ישן בחדש.

חשוב לציין, תחזוקה נכונה של מצבר לרכב גורמת להארכת חיי המצבר, אשר מספק את האנרגיה החשמלית למכונית ולכלל הרכיבים החשמליים ברכב. מהו אורך חיים של מצבר, הגורמים המשפיעים על תקינותו ואיך בוחרים את המצבר המתאים? הכל במאמר הבא!

מה זה מצבר?

המצבר הינו סוללה המספקת את האנרגיה החשמלית לרכב שלכם ובלעדיו אין לכם יכולת להתניע. אורך חיים של מצבר עומד בממוצע כשנתיים וחצי עד ארבע שנים ובעיקר נקבע על פי תדירות הנסיעות שלכם, כמות ההתנעות ומזג האוויר. אחת לכמה שנים, יש לקחת בחשבון עלויות של החלפת מצבר.

כאשר הרכב עומד רוב הזמן ואין תדירות גבוהה של נסיעות

כדי לשמור על תקינותו של המצבר, ובמידה ואתם לא נוהגים לנסוע באופן יומיומי, כדאי להתניע מדי פעם, אחת לשבוע, כיוון שהמצבר מתמלא כאשר הרכב מונע. 

במידה שהרכב לא מונע תקופה ארוכה, מומלץ לנתק את המצבר או להוציאו מתא המנוע ולאחסנו במקום קריר ויבש. יש לקחת בחשבון שבמידה וקיים לכם איתוראן ברכב, אין אחריות כאשר מנתקים את המצבר אז לכן יש לבדוק זאת מראש. 

כיצד מזהים מתי המצבר זקוק להחלפה?

כאשר נתקלתם באחת מהתופעות הבאות דעו שהגיע הזמן לבצע החלפת מצבר, התופעות הן :

  • הרכב לא מניע או מניע בקושי.
  • כששומעים בעת ההנעה רעש של תקתוקים או רעש של ניסיון התנעה.
  • כאשר בעת הדלקת המזגן או האורות, התאורה בלוח השעונים מתעמעמת.

איך בוחרים מצבר?

יש לרכוש מצבר המותאם לסוג הרכב שלכם, כזה שיתאים בגודל וביכולת ההתנעה והקיבולת למכונית שלכם, ניתן לבדוק מהו המצבר הישן שמורכב, לבדוק בספר הרכב איזה מצבר מתאים או להתקשר למרכז שירות מורשה של היבואן. יש לציין, מומלץ לרכוש מצבר מיצרן מצברים מוכר אשר מתאים אותו מראש בעת הייצור, למזג האוויר בארץ (ושיהיה עמיד בפריקה בחום גבוהה).

במידה ותרצו לדעת מהו מחיר מצבר לרכב לפי סוג הרכב שלכם, הכנסו למחירון המצברים המלא שלנו ובדקו כמה עולה. 

מאמרים נוספים

מצבר לרכב היברידי

מצבר לרכב היברידי

היתרון הגדול של מצברים לרכבים היברידיים הוא שהם בעלי מערכת הטענה עצמית, כלומר אין צורך לחבר אותם למקור חשמל חיצוני כדי לטעון את הסוללות שלהם.

למידע נוסף
טעינת מצבר שהתרוקן

טעינת מצבר שהתרוקן

למה מצבר מתרוקן? השמש בחוץ זורחת, אתם רוצים לצאת ולהתחיל את היום שלכם ומגלים שהרכב לא מניע לפתע! סביר להניח שזה קורה אם המצבר סיים את

למידע נוסף