מצבר START STOP

מצבר START STOP

מצברי עצור וסע הינם מצברים המותאמים לרכבים מיקרו היברדיים, אשר מכבים את עצמם בעת עצירה מוחלטת.  במאמר הבא נעזור לכם להבין איזה מצבר מתאים בסוג הרכבים בהם מורכבת הטכנולוגיה, מה חשוב לוודא וכיצד שירות מצבר עד הבית יחסוך לכם כסף וזמן רב, באנו לעזור!

מהי טכנולוגיית הרכבים לה מיועד מצבר start stop ?

מצבר לרכב START STOP הינו מצבר ממערכת המותקנת ברכב וגורמת לכיבוי המנוע ברכב בעת עצירה ברמזור או בפקקי תנועה. בטכנולוגיה זו קיימים שני סוגי מצברים עיקריים:

מצבר EFB – טכנולוגיה חדשה ממערכת START STOP. מצברי EFB מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת המפחיתים באופן מהותי את תהליך קיצור אורך החיים של המצבר ו\או קיצור הלוחות הקיימים במצבר. מצברי EFB אינם זקוקים לטיפול ואחזקה שוטפת ולאור השימוש במאפיינים ייחודיים יכולת ההתנעה ברכבים אלו גבוהה בהרבה יותר מרכבים בהם יש מצברים רגילים. במצברי EFB יכולת פריקה וטעינה גבוהים יותר ממצברי חומצה סטנדרטיים.

מצברי AGM– טכנולוגיה חדשה ממערכת START STOP. מצברי AGM הינם מצברים אטומים שלא דורשים טיפול ותחזוקה. המצברים מותאמים למערכת Start&Stop ומותאמים לרכבי יוקרה (לדוגמא מרצדס, אאודי, BMW ועוד).

מה היתרונות של מצבר לרכב START STOP?

אמינות ואורך חיי המצבר של מצבר start stop , גבוה בהרבה ממצבר רגילים. מצברים אלו הם בעלי קיבול גבוהה של עד כ80% לעומת מצברים רגילים שמספקים 40%. המצברים עמידים במצבים קיצוניים של התנעות חוזרות ונשנות, רטט וטמפרטורות קיצוניות. בנוסף, מצברי START STOP  הם מצברים אטומים אשר מונעים שפיכת חומציות במקרי קיצון של תאונה או התהפכות.

במה שונה מצבר לרכב  START STOP לרכישת מצבר רגיל?

ההבדל בין מצבר רגיל למצבר START STOP בעיקר יבוא לביטוי בכיבוי והפעלת הרכב בעצירה או האטה ויכולת כמות הפריקה וההתנעה ללא נזק למצבר.

האם חובה להתקין מצבר סטופ סטארט ?

חשוב לבדוק מה היצרן של הרכב ממליץ לשים ברכב. על כל יצרני הרכבים לעמוד בדרישות התקן, המערכת פועלת ברוב סוגי הרכבים אשר יוצרו החל משנת 2013 וכיום כל יצרני הרכב מחויבים להשתמש בטכנולוגיה זו. 

כאשר אנו מתקינים מצבר רגיל במקום מצבר START STOP אנו עושים נזק לרכב, כיוון שמצבר חומצה/ עופרת לא יהווה תחליף למצבר ממערכת START STOP מיועד לפריקה וטעינה בעת עצירת הרכב וחוזק המצבר שונה ממצבר רגיל. 

במידה ולא תשמעו להוראות היצרן של הרכב, אתם עלולים לפגוע באחריות היצרן לרכב, או לעשות נזק לרכב וכמובן שהמצבר לא ישרוד את מסגרת האחריות שקיבלתם בעת הרכישה.

למה מצבר לרכב START STOP הוא מצבר יקר יותר ממצברים הרגילים?

מצבר START STOP הינה טכנולוגיה חדשנית שהגיע לישראל בשנים האחרונות, המערכת הגורמות לכיבוי מנוע הרכב בעת עצירה רמזורים ו/או פקקי תנועה וזאת על מנת להקטין את זיהום האוויר וצריכת הדלק. 

מצברים אלו אינם מיוצרים בישראל ולכן עלותם גבוהה יותר ועלות ייצור של מצברים אלו, גבוהה משמעותית מעלות ייצור של מצברים רגילים. בדרך כלל, אנו נתקל במצברים לרכב בטכנולוגיית START STOP בדגמי יוקרה.

מאמרים נוספים

איך יודעים איזה מצבר לקנות

איזה מצבר מומלץ לקנות

אחד הרכיבים שנוטים לעשות בעיות ברכב הוא המצבר. מצבר מתקלקל לעיתים קרובות מכיוון שישנן לא מעט סיטואציות שיכולות להוציא אותו מכלל שימוש: בין אם המצבר

למידע נוסף
מצבר או אלטרנטור

מצבר או אלטרנטור

אלטרנטור או מצבר – איך יודעים למה הרכב לא מניע? מה זה אלטרנטור? תפקידו של האלטרנטור הוא להטעין את המצבר בכדי שיספק חשמל לכלל המערכות

למידע נוסף
נורת מצבר דולקת

נורת מצבר דולקת

נורת מצבר דולקת או נדלקת לסירוגין ? כל מה שאתם צריכים לדעת במדריך המלא כמו רוב האנשים לא נבדוק סתם ככה מצבר לרכב עד שלא נתקל

למידע נוסף