מצבר START STOP

מצבר START STOP

מצבר START STOP הינו מצבר שפועל במערכת המותקנת ברכב
וגורם לכיבוי המנוע ברכב בעת עצירה ברמזור או בפקקי תנועה.

בטכנולוגיה זו קיימים שני סוגי מצברים: מצבר EFB ומצבר AGM.
במאמר הבא נסביר את הייחודיות של מצבר זה.

סוגי מצברים קיימים בטכנולוגיה של רכבי הSTART STOP

מצברי EFB

מצברים שייוצרו בעקבות הטכנולוגיה החדשה ממערכת START STOP.
מצברי EFB מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת המפחיתים באופן מהותי את זיהום האוויר ואת תהליך קיצור אורך החיים של המצבר,
ו\או קיצור הלוחות הקיימים במצבר.
מצברי EFB אינם זקוקים לטיפול ואחזקה שוטפת ולאור השימוש במאפיינים ייחודיים אלו,
יכולת ההתנעה ברכבים אלו גבוהה בהרבה יותר מרכבים בהם יש מצברים רגילים.
במצברי EFB יכולת פריקה וטעינה גבוהים יותר ממצברי חומצה סטנדרטיים.

מצברי AGM

גם הם מצברים שייוצרו בעקבות הטכנולוגיה החדשה ממערכת סטארט סטופ .
מצברי AGM הינם מצברים אטומים שלא דורשים טיפול ותחזוקה.
המצברים מותאמים למערכת Start&Stop ומותאמים לרכבי יוקרה (לדוגמא מרצדס, אאודי, BMW ועוד).

מה היתרונות של מצבר לרכב סטארט סטופ?

אמינות ואורך חיים שמצברי start stop מספקים, גבוהים בהרבה ממצברים רגילים.
מצברים אלו הם בעלי קיבול גבוהה של עד כ80% לעומת מצברים רגילים שמספקים 40%.
המצברים עמידים במצבים קיצוניים של התנעות חוזרות ונשנות, רטט וטמפרטורות קיצוניות.
בנוסף, מצברי START STOP  הם מצברים אטומים אשר מונעים שפיכת חומציות במקרי קיצון של תאונה או התהפכות.

במה שונה רכישת מצבר לרכב  START STOP לרכישת מצבר רגיל?

ההבדל בין החלפת מצבר רגיל להחלפת מצבר לרכב START STOP בעיקר יבוא לביטוי בכיבוי והפעלת הרכב בעצירה,
או האטה ויכולת כמות הפריקה וההתנעה ללא נזק למצבר.

למה מצבר לרכב START STOP הוא מצבר יקר יותר מהמצברים הרגילים?

מצבר START STOP הינה טכנולוגיה חדשנית שהגיע לישראל בשנים האחרונות.
המערכת הגורמות לכיבוי מנוע הרכב בעת עצירה רמזורים ו/או פקקי תנועה וזאת על מנת להקטין את זיהום האוויר וצריכת הדלק.
מצברים אלו אינם מיוצרים בישראל ולכן עלותם גבוהה יותר ועלות ייצור של מצברים אלו, גבוהה משמעותית מעלות ייצור של מצברים רגילים.
בדרך כלל, אנו נתקל במצברים לרכב בטכנולוגיית START STOP בדגמי יוקרה.

איך יודעים איזה מצבר צריך ברכב שלי?

חשוב לבדוק איזה מצבר היצרן של הרכב ממליץ לשים ברכב.
על כל יצרני הרכבים לעמוד בדרישות התקן, המערכת פועלת ברוב סוגי הרכבים אשר יוצרו החל משנת 2013 וכיום כל יצרני הרכב מחויבים להשתמש בטכנולוגיה זו.
כאשר אנו מתקינים מצבר רגיל במקום מצבר START STOP אנו עושים נזק לרכב,
כיוון שמצבר חומצה/ עופרת לא יהווה תחליף למצבר ממערכת START STOP מיועד לפריקה וטעינה בעת עצירת הרכב וחוזק המצבר שונה ממצבר רגיל.
במידה ולא תשמעו להוראות היצרן של הרכב, אתם עלולים לפגוע באחריות היצרן לרכב, או לעשות נזק לרכב וכמובן שהמצבר לא ישרוד את מסגרת האחריות שקיבלתם בעת הרכישה.

מאמרים פופולריים

איזה מצבר מתאים לרכב שלי

איזה מצבר מומלץ לקנות?

איזה מצבר מתאים לרכב שלי – איזה מצבר מומלץ לקנות? בכדי לא להגיע לסיטואציה שמעכבת את שגרת היום-יום שהאוטו לא מניע, חשוב מאד לבדוק מספר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מצברים מומלצים