מצבר או אלטרנטור

מצבר או אלטרנטור

איך יודעים אם הלך מצבר או אלטרנטור?

אם איי פעם ניסיתם להניע ללא הצלחה, בטח תהיתם מה מקור הבעיה.
ברכב יכולות להיות אלפי תקלות, אבל התקלה הנפוצה ביותר היא מצבר ששבק חיים.
מצברים צריך להחליף כל כמה שנים וזו הוצאה לא פשוטה.
תקלה נוספת שתוכלו להיתקל בה אחת לכמה שנים זה באלטרנטור.
ולמה זה בכלל קשור למצברים? כיוון שמצבר הוא מקור החשמל של הרכב,
לעומת זאת, אלטרנטור הינו רכיב הדואג להטעין את המצבר כאשר הרכב מונע.
במאמר הבא נסביר איך יודעים אם הלך מצבר או אלטרנטור.

מה זה אלטרנטור?

אלטרנטור הוא גנרטור שמופעל ע”י המנוע של הרכב באמצעות רצועה. הייעוד שלו –  להפוך אנרגיה מכאנית לאנרגיה חשמלית.
למעשה, התפקיד של האלטרנטור הוא להטעין את המצבר בכדי שיספק חשמל לכלל הרכיבים ברכב.
צורתו של האלטרנטור זהה בין רכב לרכב יחסית, איך מיקומו שונה.

איך יודעים אם הלך מצבר או אלטרנטור?

לפני שאתם ממהרים להסיק מסקנות, ברוב הפעמים שהרכב לא מניע זה בגלל שהמצבר התרוקן.
עכשיו השאלה היא האם זה קשור לאלטרנטור, אנחנו ממליצים לכם לא להסתכן ולהתקשר לחשמלאי רכב מוסמך והיום כבר אפשר להזמין שירות מצבר עד הבית שיחסוך לכם בעלויות ובזמן מיותר ויבצע בדיקה יסודית ובטוחה לרכב שלכם ויבדוק איפה הבעיה נמצאת.
במידה ועשיתם בדיקה לאלטרנטור ווידאתם שהבעיה היא לא במצבר,
בדרך כלל תדלק נורת טעינה בצורת מצבר שמצביעה על בעיה של מצבר שלא מקבל טעינה מהאלטרנטור.
בנוסף, יש לבדוק האם יתכן שיש נתק ברוטור שבתוך האלטרנטור או שרצועת האלטרנטור נקרעה,
כיוון שהיא מתכלה עם השנים ועליכם להחליף את הרצועה בלבד במצב כזה ולא את האלטרנטור.

מתח טעינה של מצבר

ניתן לבצע בדיקת טעינה ללא מכשור מיוחד באמצעות מד-מתח פשוט (רב-מודד).
בזמן שהרכב כבוי אתם אמורים לקבל מתח של כ12 וולט.

כשהרכב דולק, אמורה להתקבל קריאה של מינימום 13 וולט.
קריאה שנמוכה מזה, לא אפקטיבית וקריאה שגבוהה מדיי (15 וולט לדוגמא),
עלולה להרוס לגמרי את המצבר.

מה חשוב לבדוק בעת רכישת אלטרנטור?

במידה והופיע ועשיתם בדיקה לאלטרנטור ווידאתם שהבעיה היא לא במצבר,
עליכם לבקש מחשמלאי רכב או מהמוסך שיראה לך בזמן בדיקת המצבר:
האם המחוג מזנק ואז מתקבל חשמל. או האם הוא נשאר שוכב ולא מזנק,

מה הסיבות שגורמות לבעיה באלטרנטור?

טעינת יתר –משתבש וויסות המתח באלטרנטור והמצבר מקבל מתח רב מדיי.
סיטואציה כזו היא מסוכנת ועליכם לפנות לגורם מוסמך שיבחון ויפתור את התקלה.
רצועת האלטרנטור נקרעה – רצועה זו מתכלה עם השנים ונשחקת, לכן צריך להחליף אותה בזמן.
עליכם לבדוק את הרצועה כאשר אתם עושים טיפול לרכב.
נתק ברוטור שבתוך האלטרנטור – יתכן שהמצבר באוטו התרוקן ולא מגיע זרם בחיבור של האלטרנטור.

מצבר לרכב עד הבית

לסיכום,

במידה ואבחנתם בתקלה באלטרנטור, תוכלו לרכוש אלטרנטור חדש אך חשוב לציין, ניתן לשפץ את האלטרנטור הקיים.
שיפוץ האלטרנטור – חשוב להקפיד על שיפוץ ע”י גורם מקצועי ושימוש בחלקי חילוף מתאימים ואיכותיים.
רכישת אלטרנטור חדש – כיוון שמחיר אלטרנטור זה עסק שהוא לא זול בכלל, עליכם לבחון מספר הצעות מחיר מחנויות חשמל לרכב.

מאמרים פופולריים

תוחלת חיים של מצברים

תוחלת חיים של מצברים

תוחלת חיים של מצברים – כמה זמן מחזיק מצבר במדריך הבא נפרט מהי תוחלת חיים של מצברים ואיזה תקלות במצבר עלולות להופיע, תוך כמה זמן

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מצברים מומלצים