מצבר נייד לרכב

מצבר נייד לרכב

מה זה מצבר נייד לרכב ?

הן הפכו ללהיט ענק בשנים האחרונות בעיקר בתקופת הקורונה והן מצילות לא מעט נהגים מלחייג לחברות חילוץ או לעצור רכבים אחרים שיעזרו לכם להתניע. במאמר הבא נעזור לכם לבדוק אילו סוללות כדאי לכם לקנות, וממה צריך להיזהר.

הרכב לא הניע - מה עושים?

רובנו ניגשנו לרכב שלנו וגילינו שהוא פשוט לא מניע. חלקנו נבקש מנהגים אחרים לעצור ולעזור לנו להניע עם כבלים, וחלקנו נמהר לקנות מצבר לרכב חדש.

עם זאת חשוב לציין שבשנים האחרונות רבים רכשו את הגאדג'ט הקטן והשימושי: סוללה ניידת (או "בוסטר") שעוזרת לרכב כאשר הוא זקוק לזריקת אנרגיה שמצילה אתכם בסיטואציה כזו אך יש כמה דברים שחשוב שתדעו עליה.

איך משתמשים בסוללה ניידת?

כאשר הרכב לא מניע ויש ברשותכם סוללה ניידת או בוסטר, כל שעליכם לעשות, הוא לטעון את הסוללה, לחבר אותה למצבר במקרה שהוא לא מניע את הרכב, ולהתניע. רק שבדרך יש כמה סכנות ודברים שנראה שחייב לתת להן תשומת לב.

הסכנות הטמונות

כאשר תיגשו לרכוש סוללה ניידת, סבירות גבוהה כי ינסו למכור לכם את היחידה ללא מטען ולא יהיה ניתן לחבר לחשמל. במידה ומנסים למכור לכם את היחידה ללא מטען המתחבר לחשמל, ככל הנראה הוא אינו מתאים לארץ וזה עלול להיות מצב מסוכן. 

מעבר לזה, מומלץ לרכוש סוללות גדולות (מגודל של טלפון לדוגמא) כיוון שהסוללות הקטנות עלולות להתפוצץ, כיוון שהן בנויות מסוללות ליתיום-יון, והנעה של מצבר פרוק גורמת להתנגדות גבוהה. הסוללות הקטנות לא בנויות לעומס הזה, הן מתחממות ויכולות להתפוצץ.

היכן כדאי לכם לאחסן את הסוללה?

לאחר שרכשתם סוללה להתנעת הרכב, חשוב לזכור שאין לאחסן אותה בתא הכפפות של הרכב, כיוון שבאיזור זה יש התחממות בצורה דרסטית בקיץ, מה שעשוי לגרום להתפוצצות הסוללה. במקום זאת, מומלץ להניח אותה מתחת לכיסא הנהג או הנוסע. 

מאמרים נוספים

כמה זמן מחזיק מצבר

כמה זמן מחזיק מצבר

כולנו היינו במצב בו המצבר שבק חיים בפתאומיות ונתקענו עם רכב לא מניע. סיטואציה מעצבנת שמעכבת לנו את השגרה שתכננו.  אז כיצד יודעים כמה זמן

למידע נוסף
מצבר efb

מצבר EFB

מה זה מצבר EFB ? זקוקים להתקנת מצברי EFB ? מחפשים החלפת מצברים  ברכבים הפועלים בשיטת START STOP SYSTEM הייחודית? אתם במקום הנכון! במאמר הבא

למידע נוסף
איך בודקים תקינות של מצבר

איך בודקים תקינות של מצבר

מצבר לרכב הסבר מצבר משמש כסוללה המספקת אנרגיה חשמלית לרכב ובלעדיה אין אפשרות להתניע. מתח הטעינה שמצבר מקבל מגיע דרך מחולל זרם חילופים הנקרא "אלטרנטור".  כאשר

למידע נוסף