מצברים פריקה עמוקה

מצבר פריקה עמוקה

מצברים לרכב תפעולי - פריקה עמוקה

מהו מצבר פריקה עמוקה?

מצבר פריקה עמוקה הינו מצבר הבנוי מלוחות מתכתיים אשר מכילים צפיפות רבה של חומר. מצברים אלו מסוגלים לעמוד זמן ממושך בתהליכי פריקה וטעינה.

מצבר פריקה עמוקה נטען בכל פעם מחדש ובכך נעשה שימוש חוזר באנרגיה שהצטברה בתוכם בזמן ההתנעה.

ישנם 3 סוגים של מצברי פריקה עמוקה: ג'ל, מים וAGM. היתרון של מצברים אלו שהם לא דורשים טיפול כלל והם אטומים לגמרי. בנוסף, האנרגיה המופקת מהם זמינה עד פי 3 ממצבר מים רגיל.

למי מיועד מצבר פריקה עמוקה?

מצבר פריקה עמוקה מיועד למערכות שעובדות על מנוע חשמלי ללא טעינה ונטענות באמצעות מטען חשמלי חיצוני. לא מחייב רק מנוע חשמלי, יכול גם לשמש כמצבר למערכת סולארית וההספק החשמלי חזק ומיועד בעיקר לפריקה וטעינה.

מצבר פריקה עמוקה מיועד לרכבים תפעוליים, כגון: קלנועית, מכונות שטיפה, מערכות סולריות, קולנועיות, רכבי חשמל, סירות, מערכות גיבוי, יאכטות, קלאב כאר, כיסא גלגלים חשמלי ועוד. מצבר זה הינו מצבר המותאם לרכבים מסוימים ואינו מתאים לכל רכב, למרות התכונות המושכות שבו ואופי הפעלתו.

כיצד ניתן לשמור ולתחזק מצבר פריקה עמוקה?

במצברי פריקה עמוקה תחזוקה נכונה היא פעולה הכרחית מרכזית וחשובה שעוזרת לו לפעול לאורך פרק זמן ממושך ובצורה תקינה.

בדקו האם יש נוזלים במצבר, במידה ויש תצטרכו לאתר את מיקום התקלה ולתקנה.

בדקו שיש מספיק מים במצבר ומדיי פעם חשוב שתוודאו בהסתכלות חיצונית כי המצבר תקין.

בדקו את חיבורי המצבר ותקנו במידת הצורך.

מצברים פריקה עמוקה – במה הם נבדלים ממצברים רגילים?

מצבר פריקה עמוקה פשוטו כמשמעו, נבדל ממצבר רגיל בכך שהוא מיועד לרכבים שאינם מקבלים טעינה מהרכב כגון:

מצברים פריקה עמוקה לקולנועית, מצברים פריקה עמוקה לקלאב כאר ומצברים פריקה עמוקה רכבים תפעוליים. בנוסף, קיימות מספר תכונות נוספות המבדילות בין מצבר רגיל לרכב לבין מצבר פריקה עמוקה:

מצברים אלו יודעים לעבוד ולפרוק את המצבר עד פריקה של 0 וולט ולאחר חיבור למטען ויודעים להטעין את עצמם חזרה.

בשונה ממצבר פריקה עמוקה, המצבר הרגיל לא ידע לחזור על הפעולות הללו יותר מפעם אחת או פעמיים, משמע אם תרכיבו מצבר שאינו פריקה עמוקה שמיועד לכלי הרכב שבו אמור להיות מותקן מצבר פריקה עמוקה, הוא ישבוק חיים לאחר זמן קצר.

מצבר פריקה עמוקה יודע לפרוק ולטעון, לפרוק ולטעון להבדיל ממצברים רגילים בהם הרכב מונע והטעינה מתקבלת ע"י האלטרנטור באופן קבוע.

מאמרים נוספים